Factuur sturen naar je koper

Waarom een factuur sturen?

Bij bestellingen op Gonius.nl krijgt de klant de prijs en wordt de betaling via Gonius geheel afgehandeld. Ondernemers blijven echter zelf verantwoordelijk voor wettelijke verplichtingen, zoals het versturen van een factuur naar de klant.

Wanneer verstuur je een factuur?

Na ‘Uitgevoerd’-bevestiging door de klant, stuur je de factuur. Je ontvangt een e-mail en bevestiging in je Gonius-Inbox:

Niet alle klantgegevens voor de factuur? Login en vraag deze via je ‘Inbox’ aan je klant. Zo bijvoorbeeld: 

Vermeld geen rekeningnummer of betalingsverzoek op de factuur. De betaling verloopt tenslotte via Gonius. Ook jouw kosten, zoals commissie, vermeld je niet op de factuur van de klant. Neem je factuur op in je eigen bedrijfsadministratie.

  • Log in op je Gonius-account.
  • Ga naar ‘Inbox’ en kies de opdracht met ‘✔ Uitgevoerd’.
  • Vul het Factuur sjabloon in.
    • Vul het verkoopbedrag in bij ‘TOTAAL FACTUUR INC. BTW’ en de rest vult zich automatisch in.
    • Wijzig zo nodig het ‘AANTAL’ en de stukprijs past zich automatisch aan.
    • Vul de overige gegevens in (vraag eventueel ontbrekende gegevens aan je koper).
    • Sla op als PDF door te klikken op het printericoon, ‘Opslaan als PDF’ te selecteren en op ‘Opslaan’ te klikken.
  •  Upload de factuur in bijv. Google Drive of OneDrive en deel de link in je inbox met je klant op je Gonius-account. Klaar.

Verwante artikelen

Betalingsproces

Gonius werkt samen met internationaal erkende en vertrouwde betalingsprovider Stripe om het gehele betalingsproces veilig en vlekkeloos te laten verlopen.   Kopers en verkopers bescherming  Als

Lees verder »

Vragen / Feedback

Pagina: Factuur sturen naar je koper

Vragen of feedback over dit artikel? Laat het hieronder weten en vermeld je e-mail als je een reactie wilt ontvangen.

Werkt iets niet? Meld ‘bugs’.

Voor hulp en ondersteuning kun je naar het Helpcentrum gaan.