Marketingblog

Vind de kennis die jouw marketing verandert.

100+ boek samenvattingen, 100+ marketingbegrippen, 1000+ FAQ's van en voor marketing managers.
Marketing
Top of Mind

Gebruik content om je invloed te ontketenen en degenen te betrekken die belangrijk voor je zijn. Top of Mind (2017) geeft je een frisse kijk op marketing door te laten zien hoe je oude, verouderde methoden kunt omgooien en je bij de ‘You Marketing’-beweging  aan te sluiten. De auteur, John Hall, geeft je de tools en kennis die je nodig

Lees Meer →
Branding
Het Fortune Cookie-principe

De 20 sleutels tot een geweldig merkverhaal en waarom je bedrijf er een nodig heeft. Het Fortune Cookie Principle is een praktische gids voor het bouwen van een succesvol merk door middel van sterke verhalen, een overtuigende visie en een duidelijk doel. Deze kernideeën laten je zien hoe je je product kunt koppelen aan de betekenis waarnaar klanten op zoek

Lees Meer →
Marketing
Het Dragonfly-effect

Effectieve en krachtige manieren om sociale media te gebruiken om sociale verandering te stimuleren. Het Dragonfly-effect laat zien hoe iedereen de kracht van sociale media kan gebruiken om mensen achter veranderingen te krijgen die een verschil maken in de wereld. Onze samenvatting van het boek The Dragonfly Effect van Jennifer Aaker, Andy Smith en Carlye Adler Quick:   Intro Waarom?

Lees Meer →
Communicatie
Made To Stick

Waarom sommige ideeën blijven plakken en andere niet. Het boek Made to Stick onderzoekt waarom sommige concepten blijven plakken en andere niet. De meest cruciale aspecten van “plakkerigheid” worden in het boek beschreven, samen met advies over hoe je deze eigenschap in je voordeel kunt gebruiken. Onze samenvatting van het boek Made to Stick van Chip Heath:   Intro Waarom:

Lees Meer →
Marketing
De Generatie Z-frequentie

Hoe merken afstemmen en geloofwaardigheid opbouwen. The Gen Z Frequency (2018) is een gids voor merken die verbinding willen maken met Generation Z en relaties met hen willen opbouwen. De auteurs leggen niet alleen uit hoe deze groeiende groep mensen denkt, maar geven ook praktisch advies over contentstrategie, marketing, social media en meer. Onze samenvatting van het boek The Gen

Lees Meer →
Branding
The Post-Truth Business

Hoe merkauthenticiteit te herstellen in een wantrouwende wereld. The Post-Truth Business, dat in 2018 uitkwam, beantwoordt een vraag die marketing- en reclamebureaus al een tijdje wakker houdt: hoe zorg je ervoor dat mensen je merk vertrouwen in een wereld waarin mensen steeds minder geneigd zijn te geloven wat ze horen? Gebaseerd op de ervaring van Sean Pillot de Chenecey in

Lees Meer →
Ondernemen
The Hero Factor

Hoe grote leiders organisaties transformeren en winnende culturen creëren. The Hero Factor (2018) laat zien waarom bedrijfsleiders evenveel om hun werknemers moeten geven als om geld verdienen. De auteurs bekijken wat heroïsch leiderschap op de werkvloer werkelijk inhoudt door gebruik te maken van interessante praktijkvoorbeelden en inspirerende waargebeurde succesverhalen. Onze samenvatting van het boek The Hero Factor van Jeffrey Hayzlett

Lees Meer →
Productiviteit
Gestolen Focus

Waarom je niet kunt opletten – en hoe je weer diep kunt nadenken. Stolen Focus (2022) begint met de auteur, Johann Hari, die een probleem heeft dat veel mensen hebben: zijn aandachtsvermogen wordt steeds korter. Hij lijkt gewoon nergens anders aandacht aan te besteden dan Twitter en online nieuws. Drie jaar lang probeert Hari dit probleem tot op de bodem

Lees Meer →
Branding
Employer Branding

Stoot de meeste af en trek de weinigen aan met impact, doel en verbondenheid. Give & Get Employer Branding (2020) is een goede introductie in de wereld van employer branding en een leidraad voor hoe het werkt. Je vindt er alle basisinformatie die je nodig hebt om je employer brand op te frissen, de beste sollicitanten aan te trekken en

Lees Meer →
Managen
Iedereen verdient een geweldige manager

De 6 kritieke praktijken voor het leiden van een team. Everyone Deserves a Great Manager (2019) geeft bedrijfsleiders zes belangrijke praktijken die van teamleden high-performers maken. Het vult de tekortkomingen waarmee veel nieuwe managers worden geconfronteerd wanneer ze de leiding krijgen zonder enige leiderschapstraining te hebben gevolgd. Onze samenvatting van het boek Everyone Deserves a Great Manager van Scott Jeffrey

Lees Meer →