Transactie annuleren

Uitleg de situatie over wanneer je als koper een transactie wil annuleren (betwisten). 

Kopers kunnen een betaalde boeking markeren als ‘betwist’ (als er een geschil is) nadat het transactieverzoek is goedgekeurd en voordat deze gemarkeerd is als ‘Uitgevoerd’. 

De Betwist-functie is een manier voor de kopers om duidelijk aan aanbieders te communiceren dat ze niet tevreden zijn met de manier waarop de boeking wordt afgehandeld. 

Een geschil is vervelend voor beide partijen en daarom handelen we volgens een stappenplan om dit zo goed mogelijk op te lossen. 

Stappen in een geschil

Wanneer je als koper een geschil begint, doormiddel van de betwist-functie verloopt dat als volgt: 

1. De verkoper en support van Gonius worden per e-mail op de hoogte gebracht. 

2. De supportafdeling van Gonius gaat met beide partijen in overleg om te beslissen wat er gaat gebeuren. 

3. De supportafdeling beslist uiteindelijk om een terugbetaling te doen, een tussenvorm of om het geschil af te wijzen. 

4. Koper en Verkoper worden per e-mail op de hoogte gebracht van de beslissing. 

5. De koper en verkoper kunnen daarna elkaar beoordelen. 

Dit alles zal getoetst worden aan de richtlijnen die staan in de Gebruiksvoorwaarden. De terugbetaling zal altijd verlopen met tussenkomst van de supportafdeling van Gonius. Wij nemen daarin onze verantwoordelijkheid voor onze community en ons platform. 

Verwante Artikelen

Vragen / Feedback

Pagina: Transactie annuleren

Vragen of feedback over dit artikel? Laat het hieronder weten en vermeld je e-mail als je een reactie wilt ontvangen.

Werkt iets niet? Meld ‘bugs’.

Voor hulp en ondersteuning kun je naar het Helpcentrum gaan.