Aanbodpagina maken

Tip: scan QR voor dit artikel op mobiel.

Categorie kiezen

Diensten op Gonius zijn onderverdeeld in de 10 populairste marketingdoelstellingen in het MKB. Je kunt één categorie per aanbod kiezen.

De categorie “Leads genereren” is voor diensten om bedrijven te helpen nieuwe klanten te vinden en hun klantenbestand te vergroten.

De doelstelling “Merkbekendheid vergroten” heeft als doel om de zichtbaarheid, herkenning en bekendheid van een merk of bedrijf te vergroten bij de doelgroep. Het streven is om ervoor te zorgen dat het merk top-of-mind is wanneer potentiële klanten een aankoopbeslissing nemen. Door de merkbekendheid te vergroten, kan een bedrijf een groter bereik genereren, de marktpositie versterken en een concurrentievoordeel behalen.

Toggle Inhoud
Toggle Inhoud
Toggle Inhoud
Toggle Inhoud
Toggle Inhoud
Toggle Inhoud
Toggle Inhoud
Toggle Inhoud
Toggle Inhoud
Toggle Inhoud

Titel toevoegen

Maak de titel relevant en eerlijk. Het is de (verkorte) belofte van je aanbod.
Vermijd het te veel veranderen van de titel, omdat deze ook de URL vormt. Dit helpt bij een betere vindbaarheid in zoekmachines.

De titel is te zien op overzichtspagina's, boven je aanbod en in je profiel. Maximale lengte 65 karakters (inclusief spaties).

Woorden in je titel zijn te vinden in de zoekfunctie op Gonius. Kies relevante woorden die kopers begrijpen en op zoeken.

Titel checker

Check de lengte en leesbaarheid van je titel.

65 tekens over

De titel moet het aanbod kort beschrijven; 2-5 woorden*

*De maximale titel lengte is 65 karakters (inclusief spaties). 

Hulpmiddel voor de titel, is deze zin afmaken: ‘Ik zal je…’? En dit ‘ik zal je’ vervolgens weg laten.

Tip: Kies woorden die kopers begrijpen en op zoeken. Zorg dat het aansluit bij je aanbod. 

De titel is een antwoord op ‘wat’ je biedtEen belofte of resultaat – het ‘waarom’ – kun je weglaten en in de omschrijving zetten. 

Prijs

Dit is de totaalprijs van je pakket. De prijs van je pakket bepaal je zelf. En kun je naar wens wijzigen. 

  • Prijs inclusief 21% btw.

  • Minimumprijs van €50,- per pakket.

  • List Item 2
  • Prijs is inclusief 21% btw.
  • Minimumprijs €50,- per pakket.
  • Na elke succesvol afgeronde opdracht is je opbrengst (min commissie) 85% van dit bedrag inclusief btw.

De prijs van je pakket bepaal je zelf. En kan je naar wens wijzigen. 

Er is een minimumprijs van € 25,-. 

Dit is één all-in prijs, dat wil zeggen dat alles wat je in je aanbod opneemt voor die vaste prijs geldt. De prijs is inclusief btw!

Rekenvoorbeeld: 

Prijs bepalen op basis van

 

Als geen lopende opdrachten hebt, mag je de prijs altijd aanpassen. We raden je zelf aan om dit na elke opdracht te evalueren. 

Omschrijving

De omschrijving is de plek om je aanbod in detail te beschrijven. We geven een voorzet in stappen hoe je dit kan opbouwen. 

  • Introductiezin – ‘waarom’

De titel heeft het ‘wat is het aanbod’ al genoemd (zie hierboven). In de eerste zin van je omschrijving, is het goed een belofte/resultaat te noemen – het ‘waarom’ als het ware.

  • Doel – ‘Wat krijg je concreet’

Hier beschrijf je kort en duidelijk het doel van het aanbod. Een antwoord op de vraag ‘wat is de gewenste situatie/uitkomst’.

  • Producten en diensten

Een opsomming van eindproducten die je oplevert.

  • Niet inbegrepen
 
Soms maak je een aanbod duidelijker door aan te geven wat je niet doet.
  • Nodig van jou

Om te zorgen dat jij je deadline haalt kan het goed zijn om al te benoemen wat je nodig hebt.  Noem alleen essentiële zaken, de rest komt later.

  • Aanpak – ‘Hoe’

Neem puntsgewijs op hoe je het aanpakt. Benoem vooral (of alleen) de punten die de klant zal interesseren of betrokken bij is. 

  • Revisies

Wanneer je werk oplevert, kan het natuurlijk zijn dat je klant vraagt om aanpassingen (revisies). Afhankelijk van het type aanbod kan het goed zijn hier vooraf duidelijk over te zijn. 

Het is normaal om één tot drie revisie-rondes bij een opdracht aan te bieden. Doel is natuurlijk een tevreden klant en een goede beoordeling. 

  • Communicatie

In principe sturen we erop dat alle aanbiedingen op afstand aangeboden en uitgevoerd kunnen worden. Je bent vrij om te communiceren hoe je wil. Echter:  communicatie buiten het platform kunnen en zullen wij niet meenemen bij een geschil. Het is dus belangrijk om afspraken en feedback altijd via het platform te laten verlopen of te (laten) bevestigen.

Geef eventueel je voorkeur aan. Is elke vorm van online communicatie prima, laat het gerust weg. Heb je voorkeur, geef het aan.

  • Persoonlijke noot – ‘Wie’

Klanten zien graag met wie ze zaken doen. Daarom is het de meer dan de moeite waard een persoonlijke noot toe te voegen. Een korte indruk is vaak voldoende. 

Een korte ‘over mij’ samenvatting opnemen

Op je profielpagina bestaat al de mogelijkheid om jezelf volledig voor te stellen. Echter is het slim om puntsgewijs op te nemen waarom jij de juiste persoon bent om dit aanbod uit te voeren.

Een korte YouTube-introductievideo toevoegen

Het toevoegen van een YouTube-video is dé manier om een persoonlijk tintje toe te voegen aan je aanbod. Het creëert een vertrouwd gevoel dat moeilijker te bereiken is door alleen tekst en foto’s te gebruiken. Een absolute aanrader.

De video kan bijvoorbeeld een korte ‘over jou’ bevatten en een uitnodiging om contact met je op te nemen.

Als je omschrijvingsveld een YouTube-link bevat, wordt de video onder de beschrijving weergegeven. Je kan de link naar de video dus simpelweg in de tekst kopiëren en het werkt.

  • Verwijzingen

Heb je verwante aanbod, zet dan de links met de titel onderaan.

  • Tekst opmaken

Met de Markup-opmaak kan je teksten opmaken. Zoals koptitels, vetgedrukt, cursief en opsommingen. De opmaak wordt zichtbaar na het opslaan.

 

Levertijd

De levertijd is de tijd die je kan garanderen dat de opdracht afgerond is. Zorg dat deze realistisch is om ontevreden klanten te voorkomen.

 

Foto

De eerste afbeelding is te zien op de overzichtspagina.

  • Moet overeenkomen met het aanbod en is ook een referentie waarop de kwaliteit van je werk beoordeeld kan worden. [voorbeeld logo of tekst]
  • Kopieer geen afbeeldingen van iemand anders of clickbait.
  • Hoge resolutie in 660×440 pixels, jpg of png-formaat. 
  • Geen irrelevante afbeeldingen
  • Geen badges 

Belangrijke punten voor afbeeldingen

Drie punten waar je op kan letten om opgemerkt te worden

  1. Het eindresultaat dat de klant wil 
  2. TIjdsduur om het werk te voltooien
  3. Veelvoorkomende bezwaren met betrekking tot de service 

Je hoeft echt niet alle bovenstaande dingen toe te voegen als je een afbeelding maakt. Hier een voorbeeld hoe je ze verstandig kunt gebruiken in een aanbod-afbeelding. 

  • Gebruik alleen het eerste punt (eindresultaat) in je aanbod-afbeelding.
  • Maak gebruik van het eerste en tweede punt (eindresultaat + tijdsduur) voor je Gonius aanbod-imago.
  • Gebruik alle drie de punten (eindresultaat + tijdsduur + bezwaren) om een indrukwekkend aanbod te creëren.

[voorbeeld] 

4 methoden om een pakkende afbeelding te maken voor

Een geweldig optredenbeeld is een uitgebalanceerde combinatie van uniciteit, originaliteit en realiteitsfactor.

Je kunt al deze factoren op de volgende manieren in een Fiverr-optreden-image induceren:

  1. Gebruik alleen tekst in de afbeelding van het optreden.
  2. Ga voor tekst en je echte foto/illustratie in de afbeelding van het optreden.
  3. Gebruik tekst, je echte foto en je werkvoorbeelden in de afbeelding van het optreden.
  4. Maak alleen illustraties in uw gig-image om uw service te definiëren.

Gratis afbeeldingssjablonen

Laten we enkele sjablonen van afbeeldingen maken met behulp van een voorbeeld dat alle bovengenoemde punten omvat.

Voorbeeld

Stel dat een koper op zoek is naar een SEO-professional  om verkeer naar zijn/haar website te krijgen.

In dit geval kunt u de volgende typen images maken:

1. Alleen tekst (laat resultaat zien + tijdsduur)

[voorbeeld]

2. Tekst en echt beeld (eindresultaat tonen + tijdsduur + bezwaren)

[voorbeeld]

3. Tekst, echt beeld en werkvoorbeeld (laat resultaat zien + tijdsduur)

[voorbeeld] 

4. Illustraties (Tonen Eindresultaat + Tijdsduur)

[voorbeed}]

Rechtenvrij afbeeldingen gebruiken

Enkele websites voor auteursrechtvrije foto’s. 

Pexels 

Pixabay

Unsplash

Online (gratis) vormgeven

Als je geen grafisch ontwerper bent of geen professionele software hebt, is het een aanrader Canva te gebruiken. 

Wil je offline software? Dan raden we Picasa aan. Hier te downloaden. 

  • In foto’s kun je afbeeldingen uploaden, belangrijk bij je aanbod.  Denk aan afbeeldingen die bewijs leveren of ondersteunend zijn in wat je in de tekst hebt genoemd. 

Denk aan:

  • Portfolio; afbeeldingen van werk in opdracht.
  • Eigen werk; afbeeldingen van eigen werk.
  • Referenties; Naam + quote + afbeelding van referenties. 
  • Opdrachtgevers; lijst/logo’s van bedrijven die je had. 
 
Gebruik niet teveel tekst

Houd je tekst eenvoudig en nauwkeurig, less is more. Gebruik schreefloze (San Serif) lettertypen om de leesbaarheid te vergroten (bijvoorbeeld: Open Sans, Helvetisch, PT Sans & PT Serif, Quicksand of Roboto

 
 
 

Kies je Cover

De eerste afbeelding zal gebruikt worden als ‘cover’ (voorkant) van je aanbod. Een belangrijke foto om de aandacht van de koper te trekken. 

Tip: Je kunt een afbeelding – na uploaden – naar het eerste vakje slepen zodat deze als cover zichtbaar is. 

Ben je een vormgever, creëer dan uiteraard een oogstrelende advertentie. Een vriendelijke foto van je doet het ook goed. Een korte koptekst op je afbeelding helpt ook op te vallen.

  • Foto snel bijsnijden met Resizepixel of Watermarkly
  • Maak afbeeldingen met gratis online tool Canva.
  • Bestandsformaat wijzigen in jpg of png met FreeConvert.
  • Achtergrondafbeeldingen. Stockphoto. 

Klaar? Klik op ‘Plaats advertentie’.

Gratis sjablonen voor bij je aanbod, online te bewerken.

  • 123 voorbeelden voor je portfolio
  • Juiste formaat 
  • Direct en aan te passen met gratis Canva-toegang.
  • Tekstgrootte die goed te zien is op mobiel  
Extra's of maatwerk aanbieden
Omschrijving

De omschrijving is de plek om je aanbod in detail te beschrijven. We geven een voorzet in stappen hoe je dit kan opbouwen. 

  • Introductiezin – ‘waarom’

De titel heeft het ‘wat is het aanbod’ al genoemd (zie hierboven). In de eerste zin van je omschrijving, is het goed een belofte/resultaat te noemen – het ‘waarom’ als het ware.

  • Doel – ‘Wat krijg je concreet’

Hier beschrijf je kort en duidelijk het doel van het aanbod. Een antwoord op de vraag ‘wat is de gewenste situatie/uitkomst’.

  • Producten en diensten

Een opsomming van eindproducten die je oplevert.

  • Niet inbegrepen
 
Soms maak je een aanbod duidelijker door aan te geven wat je niet doet.
  • Nodig van jou

Om te zorgen dat jij je deadline haalt kan het goed zijn om al te benoemen wat je nodig hebt.  Noem alleen essentiële zaken, de rest komt later.

  • Aanpak – ‘Hoe’

Neem puntsgewijs op hoe je het aanpakt. Benoem vooral (of alleen) de punten die de klant zal interesseren of betrokken bij is. 

  • Revisies

Wanneer je werk oplevert, kan het natuurlijk zijn dat je klant vraagt om aanpassingen (revisies). Afhankelijk van het type aanbod kan het goed zijn hier vooraf duidelijk over te zijn. 

Het is normaal om één tot drie revisie-rondes bij een opdracht aan te bieden. Doel is natuurlijk een tevreden klant en een goede beoordeling. 

  • Communicatie

In principe sturen we erop dat alle aanbiedingen op afstand aangeboden en uitgevoerd kunnen worden. Je bent vrij om te communiceren hoe je wil. Echter:  communicatie buiten het platform kunnen en zullen wij niet meenemen bij een geschil. Het is dus belangrijk om afspraken en feedback altijd via het platform te laten verlopen of te (laten) bevestigen.

Geef eventueel je voorkeur aan. Is elke vorm van online communicatie prima, laat het gerust weg. Heb je voorkeur, geef het aan.

  • Persoonlijke noot – ‘Wie’

Klanten zien graag met wie ze zaken doen. Daarom is het de meer dan de moeite waard een persoonlijke noot toe te voegen. Een korte indruk is vaak voldoende. 

Een korte ‘over mij’ samenvatting opnemen

Op je profielpagina bestaat al de mogelijkheid om jezelf volledig voor te stellen. Echter is het slim om puntsgewijs op te nemen waarom jij de juiste persoon bent om dit aanbod uit te voeren.

Een korte YouTube-introductievideo toevoegen

Het toevoegen van een YouTube-video is dé manier om een persoonlijk tintje toe te voegen aan je aanbod. Het creëert een vertrouwd gevoel dat moeilijker te bereiken is door alleen tekst en foto’s te gebruiken. Een absolute aanrader.

De video kan bijvoorbeeld een korte ‘over jou’ bevatten en een uitnodiging om contact met je op te nemen.

Als je omschrijvingsveld een YouTube-link bevat, wordt de video onder de beschrijving weergegeven. Je kan de link naar de video dus simpelweg in de tekst kopiëren en het werkt.

  • Verwijzingen

Heb je verwante aanbod, zet dan de links met de titel onderaan.

  • Tekst opmaken

Met de Markup-opmaak kan je teksten opmaken. Zoals koptitels, vetgedrukt, cursief en opsommingen. De opmaak wordt zichtbaar na het opslaan.

Levertijd

De levertijd is de tijd die je kan garanderen dat de opdracht afgerond is. Zorg dat deze realistisch is om ontevreden klanten te voorkomen.

Foto’s

In foto’s kan je afbeeldingen uploaden, relevant bij je aanbod.  Denk aan afbeeldingen die bewijs leveren of ondersteunend zijn in wat je in de tekst hebt genoemd. 

Denk aan:

  • Portfolio; afbeeldingen van werk in opdracht.
  • Eigen werk; afbeeldingen van eigen werk.
  • Referenties; Naam + quote + afbeelding van referenties. 
  • Opdrachtgevers; lijst/logo’s van bedrijven die je had. 

Kies je Cover

De eerste afbeelding zal gebruikt worden als ‘cover’ (voorkant) van je aanbod. Een belangrijke foto om de aandacht van de koper te trekken. 

Tip: Je kan je een afbeelding – na uploaden – naar het eerste vakje slepen zodat deze als cover zichtbaar is. 

Ben je een vormgever, creëer dan uiteraard een oogstrelende advertentie. Een vriendelijke foto van jou doet het ook goed. Een korte koptekst op je afbeelding helpt ook op te vallen.

Klik op ‘Plaats advertentie’ en je aanbod is geplaatst. Yes!

Checklist pakket aanbod

Dienstverlening per uur plaatsen

We bieden de mogelijkheid om je expertise per uur te verkopen. Hierbij kan je o.a. eenvoudig aangeven wanneer en tegen welke prijs je dat doet. 

Het is ook een oplossing om maatwerk/extra’s te bieden bij pakket-aanbod. 

  1. Log in (rechtsboven op pagina). Geen account? Schrijf gratis in.
  2. Klik op ‘+ Dienst aanbieden’ (rechtsboven)

 

Tip: scan QR voor instructies bij de hand.

  1. Log in (bovenaan). Geen account? Schrijf gratis in.
  2. Klik op menu en ‘+ Dienst aanbieden’.
  1. Log in (bovenaan). Geen account? Schrijf gratis in.
  2. Klik op menu en + Dienst aanbieden’.
  1. Log in (rechtsboven op pagina). Geen account? Schrijf gratis in.
  2. Klik op je ‘+ Dienst aanbieden’ (rechtsboven).
Titel

Gebruik titel om expertise kort te omschrijven in 2-5 woorden. Val op door onderscheidend en exact te zijn.  

Heb je meerdere uitgesproken expertises die niet bij elkaar passen? Maak met dezelfde account een extra ‘aanbod per uur’ aan, met eigen toelichting.

Prijs
  • Uurprijs is inclusief 21% btw.
  • Minimum tarief is €50,- per uur.
  • Na elke succesvol afgeronde opdracht is je opbrengst (min commissie) 85% van dit bedrag (inclusief btw).

De prijs per uur kies je zelf. En kan je altijd wijzigen. 

Er is een minimum uurtarief van € 25,- (inclusief btw).

Omschrijving
  • Expertise toelichten

Leg je expertise kort en duidelijk voor een leek uit. Gebruik meerdere synoniemen – copywriter/tekstschrijver. Voorkom ego en jargon onzin.

  • Ervaring opsommen 

Som je relevante leerervaringen, als studie en werkervaring op. 

  • Een korte YouTube-introductievideo toevoegen

Het toevoegen van een YouTube-video de manier om een persoonlijke klik te maken. Het creëert een vertrouwd gevoel dat moeilijker te bereiken is door alleen tekst en foto’s te gebruiken.

De video kan een korte ‘over jou’ bevatten.en een uitnodiging om contact met je op te nemen (via de contactknop) voor overleg voordat een boeking wordt gedaan. Het kan ook een korte samenvatting van je werkverleden en expertise  bevatten.

Video toevoegen

Als je omschrijvingsveld een YouTube-link bevat, wordt de video onder de beschrijving weergegeven. Je kan de link naar de video dus simpelweg in de tekst kopiëren en het werkt. 

Video toevoegen

Voorwaarden

  • geen links, verwijzingen naar externe bronnen.

 

  1. Video insturen ->
Levertijd

Nadat je een ‘aanbod per uur’ geplaatst hebt, krijg je een scherm om je beschikbaarheid in aan te geven. Verder uitgelegd onder ‘beschikbaarheid’.    

Je beschikbaarheid is in te stellen per week. Komt dit niet uit, dan kun je:

  • Opmerking toevoegen in ‘Omschrijving’, bijvoorbeeld:

Beperkte beschikbaarheid, graag boeken in overleg, klik op ‘Contact’

  • Veilig keuze maken. Je kiest alleen uren wanneer je zeker kan.
Foto
  • Ideale formaat is 660 x 440 pixels in jpg of png.
  • Klik op ‘Plaats advertentie’ en je aanbod per uur is opgeslagen. Yes! Automatisch opent nu een scherm ‘beschikbaarheid’. 
Beschikbaarheid

Na het opslaan van je advertentie opent een scherm om beschikbaarheid in te stellen.

  • Kies je beschikbare dagen en tijden. Met ‘+ voeg een tijdslot toe’ kan je verschillende beschikbare periodes per dag aangeven. 
  • Vergeet niet ‘Sla op’ te klikken.

Checklist diensten per uur

Gonius controleert aanbiedingen – doorgaans binnen 24 uur. Je ontvangt mail als het live staat of verdere actie nodig is.

Vragen? Zie Helpcentrum of contact Gonius Support.

Dubbelcheck om controles te versnellen:

  • Geen externe links, contactgegevens of verwijzingen en volgens voorwaarden.

Let op: Alle gegevens moeten correct zijn en kunnen anders als fraude worden aangegeven. Samen maken we onze community sterk en veilig. Zie ook Veiligheid & Vertrouwen.

Meer verkopen

Onvang pro-tips.

Ready?

Let's go! Voeg je profiel toe - mocht je dat nog niet gedaan hebben - of kies een gids hieronder. 

Meer verkopers handleidingen

Je aanbod promoten

Inhoud Promoten van je aanbod op Gonius Deel 4/4 Gonius verkopershandboek Het maken van een aantrekkelijk verkopersprofiel en aanbodpagina(‘s) is de eerste stap bij het

Lees verder »

Verkopersprofiel maken

Inhoud Gids sterk verkopersprofiel Je profielpagina ondersteunt het vertrouwen in je aanbod. Deel kort en krachtig je ervaring, expertise en je persoonlijkheid. Daarbij deel je (niet

Lees verder »

Vragen / Feedback

Pagina: Aanbodpagina maken

Vragen of feedback over dit artikel? Laat het hieronder weten en vermeld je e-mail als je een reactie wilt ontvangen.

Werkt iets niet? Meld ‘bugs’.

Voor hulp en ondersteuning kun je naar het Helpcentrum gaan.