Je aanbod promoten

Inhoud

Promoten van je aanbod op Gonius

Deel 4/4 Gonius verkopershandboek

Het maken van een aantrekkelijk verkopersprofiel en aanbodpagina(‘s) is de eerste stap bij het opbouwen van succesvolle online marketing dienstverlening met Gonius. Nu is het tijd om het woord te verspreiden!    

Om je op weg te helpen, tips en suggesties.

De belangrijkste tip: wacht niet op klanten: breng ze naar je toe. Hoe groter je exposure, hoe groter je kansen om geboekt te worden. Delen is vermenigvuldigen.

Tip: scan QR voor dit artikel op je mobiel.
Laat relaties je 'volgen'

Deel de URL-link van je profielpagina met je relaties en nodig hen uit om zich aan te melden en te klikken op de knop ‘Volgen’ onder je profielfoto. Op die manier ontvangen je relaties een e-mail wanneer je een nieuw aanbod plaatst of een bestaande update.

Gebruik je 'socials'
  • Plaats een link en beschrijving van je aanbod op je socials zoals LinkedIn, Facebook, Twitter en Facebook. Je kan direct naar je (nieuwe) aanbod verwijzen of naar je profielpagina.
 

Natuurlijk zijn er meer kanalen, wees creatief. Denk aan je nieuwsbrief-mailinglijst, blog, WhatsApp of op je website.

Niemand kan altijd alles tegelijk aan. Zorg dat je aanbod mooi gespreid onder de aandacht komt met wat promotieplanning. Neem je bijvoorbeeld voor om één post op één kanaal per week te doen. De kracht van herhaling werkt daarbij, post bijvoorbeeld een week later het aanbod nog een keer.

Meer promotietips
  • Neem contact op met vrienden en familie en laat ze weten wat je nieuwe diensten zijn. Vraag hen om een buzz rond je aanbod op te bouwen en verspreid het woord door je directe link te delen. Misschien kennen ze ook mensen die mogelijk geïnteresseerd zijn en verwijzen ze naar jou door. Er is geen betere manier om je online klantenkring te laten groeien dan via mond-tot-mondreclame.
 
  • Blog over je nieuwe online diensten. Je kunt schrijven over de voordelen van je online marketing dienstverlening, over de manier waarop dit soort aanbiedingen verschillende doelgroepen kan helpen, enz. Sluit af met een ‘call to action’ en link om je aanbod te boeken.
 
  • Herhaal je promoties om nieuwe klanten aan te trekken en consistent te zijn. Mensen een nieuwe manier van marketing dienstverlening laten uitproberen kan tijd kosten, blijf geduldig.
 
  • Samen sterk. Door de socials van Gonius te volgen en er interactie mee aan te gaan komt het gezamenlijke aanbod beter en meer onder de aandacht. Door als community te opereren zijn we samen sterker!

Ga de interactie aan op de socials zodat we als community groeien.

Niets is verplicht of in beton gegoten. Kies de tips waar jij je prettig bij voelt en durf te experimenteren. En vergeet niet dat wij er zijn om te helpen.

Meer verkopers handleidingen

Aanbodpagina maken

Tip: scan QR voor dit artikel op mobiel. Categorie kiezen Diensten op Gonius zijn onderverdeeld in de 10 populairste marketingdoelstellingen in het MKB. Je kunt

Lees verder »

Verkopersprofiel maken

Inhoud Gids sterk verkopersprofiel Je profielpagina ondersteunt het vertrouwen in je aanbod. Deel kort en krachtig je ervaring, expertise en je persoonlijkheid. Daarbij deel je (niet

Lees verder »

Vragen / Feedback

Pagina: Je aanbod promoten

Vragen of feedback over dit artikel? Laat het hieronder weten en vermeld je e-mail als je een reactie wilt ontvangen.

Werkt iets niet? Meld ‘bugs’.

Voor hulp en ondersteuning kun je naar het Helpcentrum gaan.