Communicatiebeleid voor kopers op Gonius

We willen dat communicatie op Gonius veilig, helder én praktisch is voor het beste resultaat. Daarom enkele regels voor communiceren vóór en na een boeking:

Vóór het boeken

1. Gebruik Gonius voor alle communicatie:

– Communiceer altijd via het berichtensysteem op Gonius.
– Dit helpt bij het volgen en oplossen van eventuele problemen.

Check de klik; voor boeking kun je vrijblijvend vragen stellen via Gonius.

  • Log in op je Gonius-account. Of schrijf gratis in.
  • Klik ‘Contact’ (naast aanbod). Je kunt nu berichten sturen. 

*Melding van reacties krijg je per e-mail en ‘Inbox’ in je dashboard.

De ‘Inbox’ vind je (na inlog) bovenaan (klik profielfoto/cirkel). Hier kun je verder communiceren en worden je gesprekken bewaard.

2. Bescherm jezelf:

– Deel geen persoonlijke contactgegevens vóór het boeken.
– Het is niet nodig. We willen dat je veilig en beschermd blijft.

3. Wees vriendelijk en professioneel:

– Communiceer vriendelijk en respectvol, ook als je het niet eens bent.
– Houd de communicatie positief en constructief.

4. Leg afspraken vóór boeking vast:

– Overleg wensen vóór de boeking en leg afspraken vast in het berichtensysteem.
– Boek in overleg eventueel extra’s bij via Gonius. De verkoper stuurt de boekingslink.

5. Vraag nooit betalingsgegevens:

– Boekingen en betalingen verlopen via Gonius om veilige transacties te waarborgen.
– Direct betalen is niet toegestaan en tegen de voorwaarden.

Als je problemen of overtredingen tegenkomt, meld ze bij support.

Boeking

Overleg extra wensen vooraf en boek deze zo nodig direct bij. Bevestigde afspraken op Gonius worden na acceptatie van een boeking definitief.

  • Log in op je Gonius-account. Of schrijf gratis in.
  • Kies het aanbod en klik ‘Boek aanbod’.
  • Vul betalingsgegevens in en ‘Bevestig betaling’. Klaar.

Boeking geaccepteerd? Geld blijft vast (escrow) totdat jij ‘Uitgevoerd’ aangeeft in je dashboard. Je ontvangt een bewijs per e-mail en ‘inbox’.

Afgewezen of geen bevestiging binnen 3 dagen? Geld automatisch terug.

Na het boeken

Alle diensten op Gonius zijn op afstand uit te voeren en te communiceren via Gonius. Kopers en verkopers hebben geen plicht om het anders te doen. Het mag echter wel als beide partijen daarmee instemmen.

1. Houd afspraken op Gonius bij:

– Bevestig belangrijke afspraken en feedback via het berichtensysteem van Gonius.
– Dit is bewijs van jullie communicatie en helpt misverstanden te voorkomen.

Veilig bestanden uitwisselen? Lees hier hoe het snel en veilig kan.

2. Kies de juiste communicatiekanalen:

– Na boeking kun je andere kanalen gebruiken, zoals videobellen, als dat nodig is.
– Zorg ervoor dat ze geschikt zijn voor het bespreken van projectdetails.

Communicatie buiten Gonius wordt niet meegenomen in geschillen.

3. Respecteer elkaars tijd en communicatievoorkeuren:

– Reageer tijdig op berichten en houd rekening met elkaars beschikbaarheid.
– Respecteer elkaars communicatievoorkeuren en gekozen communicatiekanalen.

4. Volg de regels:

– Ook buiten Gonius gelden onze voorwaarden en communityrichtlijnen.
– Zo zorgen we ervoor dat iedereen positief, productief en veilig kan werken.

Als je vragen of zorgen hebt, neem contact op met Support. We staan voor je klaar!

Boeking voltooien

Als koper geef je akkoord als de boeking naar tevredenheid is uitgevoerd.

  • Log in op je Gonius-account.
  • Ga naar je ‘Instellingen’
  • Kies ‘Transacties’
  • Kies de transactie en klik ‘Uitgevoerd’. Klaar.

Het gereserveerde bedrag wordt automatisch uitbetaald. Je krijgt zodra het kan een factuur van de verkoper. Je wordt uitgenodigd om een beoordeling te geven.

Als je vragen of zorgen hebt, contact Support. We staan voor je klaar!

Verwante artikelen

Bestanden uitwisselen

Om veiligheidsredenen deel je bestanden via vertrouwde bestand-deel services zoals WeTransfer. Gonius ondersteunt geen uploads van bestanden, het delen uiteraard wel via het Gonius-berichtensteem. Hieronder

Lees verder »

Betalingsproces

Gonius werkt samen met internationaal erkende en vertrouwde betalingsprovider Stripe om het gehele betalingsproces veilig en vlekkeloos te laten verlopen.   Kopers en verkopers bescherming  Als

Lees verder »

Veiligheid & Vertrouwen

Marketing uitbesteden zonder zorgen Veiligheid en vertrouwen zijn onze topprioriteit. Zo beschermen onze community achter de schermen. Zie ook aandachtspunten voor veilig kopen en verkopen. Veilige

Lees verder »

Helpcentrum

Waarmee kunnen we je helpen? Hulp bij kopen Hulp bij verkopen Contact Support Scan voor Helpcentrum op mobiel. Hulp bij kopen Populair Hoe het werkt

Lees verder »

Vragen / Feedback

Pagina: Communicatiebeleid voor kopers op Gonius

Vragen of feedback over dit artikel? Laat het hieronder weten en vermeld je e-mail als je een reactie wilt ontvangen.

Werkt iets niet? Meld ‘bugs’.

Voor hulp en ondersteuning kun je naar het Helpcentrum gaan.