Marketingbegrip

Vind de kennis die jouw marketing verandert.

100+ boek samenvattingen, 100+ marketingbegrippen, 1000+ FAQ's van en voor marketing managers.
Lead Nurturing, Top 8 FAQ’s

Meestgestelde vragen over lead nurturing door marketing managers. Wat is lead nurturing? Lead nurturing is het proces van interactie met en koestering van potentiële klanten, om ze om te zetten in klanten. Marketingmanagers kunnen lead nurturing gebruiken om in contact te komen met potentiële klanten, waardevolle content en aanbiedingen te bieden en relaties met hen op te bouwen. Lead nurturing

Lees Meer →
Lead Generation, Top 11 FAQ’s

Meestgestelde vragen over lead generation door marketing managers. Wat zijn de beste strategieën voor het genereren van leads voor ons bedrijf? De beste strategieën voor het genereren van leads voor een bedrijf zijn afhankelijk van verschillende factoren, zoals de doelgroep, het type product of dienst dat wordt aangeboden en de algemene doelstellingen van het bedrijf. Enkele effectieve strategieën voor het

Lees Meer →
Ideal Customer Profile, Top 6 FAQ’s

Meestgestelde vragen over ideal customer profile (ICP) door marketing managers. Wat is een ICP en waarom is het belangrijk voor mijn bedrijf? Een Ideal Customer Profile (ICP) is een gedetailleerde beschrijving van de ideale klant voor een bedrijf, inclusief hun demografie, gedrag, behoeften, voorkeuren en pijnpunten. ICP’s zijn belangrijk voor bedrijven omdat ze een duidelijk en gericht beeld geven van

Lees Meer →
Go-to-market Strategie, Top 6 FAQ’s

Meestgestelde vragen over go-to-market strategieën door marketing managers. Wat is een GTM-strategie en waarom is het belangrijk voor mijn bedrijf? Een go-to-market (GTM)-strategie is een plan dat schetst hoe een bedrijf een nieuw product of nieuwe dienst op de markt zal introduceren en de gewenste verkoop- en groeidoelstellingen zal bereiken. Dit omvat het definiëren van de doelgroep, het positioneren van

Lees Meer →
Forecasting, Top 6 FAQ’s

Meestgestelde vragen over forecasting door marketing managers. Hoe kan ik nauwkeurige en betrouwbare prognoses maken voor mijn marketingcampagnes? Als marketingmanager kun je nauwkeurige en betrouwbare prognoses maken voor je marketingcampagnes door deze stappen te volgen:   Begin met het identificeren van de belangrijkste statistieken en variabelen die het meest relevant zijn voor je campagnes, zoals conversieratio’s, customer lifetime value en

Lees Meer →
Drip Campaign, Top 7 FAQ’s

Meestgestelde vragen over drip campaigns door marketing managers. Wat is een drip campaign en hoe werkt het? Een drip campaign is een marketingstrategie waarbij in de loop van de tijd een reeks berichten naar potentiële klanten wordt gestuurd. Deze berichten, die de vorm kunnen hebben van e-mails, sms-berichten of andere vormen van communicatie, zijn bedoeld om relaties met potentiële klanten

Lees Meer →
Demand Generation, Top 8 FAQ’s

Meestgestelde vragen over demand generation door marketing managers. Wat is demand generation en hoe verschilt het van demand creation? Demand generation is het proces van het aantrekken en boeien van potentiële klanten met als doel interesse en vraag naar een product of dienst te creëren. Het omvat doorgaans een reeks activiteiten, waaronder contentmarketing, socialemediamarketing, e-mailmarketing en betaalde advertenties. Het doel

Lees Meer →
Customer Data Platform, Top 8 FAQ’s

Meestgestelde vragen over customer data platform (CPD) door marketing managers. Wat is CDP en hoe verschilt het van CRM? Customer Data Platform (CDP) is een type software dat is ontworpen om bedrijven te helpen bij het beheren en gebruiken van hun klantgegevens. CDP verschilt op verschillende belangrijke punten van Customer Relationship Management (CRM)-software:   CDP is specifiek gericht op klantgegevens,

Lees Meer →
CRM, Top 10 FAQ’s

Meestgestelde vragen over Customer Relationship Management door marketing managers. Wat is CRM en hoe werkt het? Customer Relationship Management (CRM) is een systeem of software dat wordt gebruikt om klantrelaties en interacties te beheren. Het bevat meestal een reeks tools en functies die bedrijven helpen bij het organiseren en volgen van klantinformatie, communicatie en interacties. Dit kan contactgegevens, aankoopgeschiedenis, communicatielogboeken

Lees Meer →
Customer Acquisition Cost, Top 6 FAQ’s

Meestgestelde vragen over customer acquisition cost door marketing managers. Wat is de definitie van CAC en hoe wordt het berekend? Customer Acquisition Cost (CAC) is een maatstaf die de kosten meet van het werven van een nieuwe klant. Het wordt doorgaans berekend door het totale bedrag dat aan marketing- en verkoopinspanningen is besteed, te delen door het aantal klanten dat

Lees Meer →