Een revolutionaire benadering van inbound sales, contentmarketing en de digitale consument van vandaag.
In het boek They Ask You Answer uit 2017 wordt een nieuwe manier van denken over marketing beschreven. In plaats van te vertrouwen op flitsende advertenties en artikelen vol keywords, stelt auteur Marcus Sheridan voor dat bedrijven online content van hoge kwaliteit gebruiken die echt probeert klanten te informeren en hun vertrouwen te winnen.
Onze samenvatting van het boek They ask you answer van Marcus Sheridan:
Intro
Waarom? Lees meer over een marketingmethode die dingen verandert.
Wanneer heb je voor het laatst iets gekocht omdat het er door een tv-reclame bijzonder aantrekkelijk uitzag? Of goed gelet op een radiospotje? Als het ooit is gebeurd, is het waarschijnlijk lang geleden gebeurd. Meestal is reclame gewoon iets dat in de weg staat. En steeds meer bedrijven realiseren zich dat het gewoon tijdverspilling is. Dit komt omdat mensen de manier veranderen waarop ze dingen kopen.
We gebruiken het internet om meer en meer te weten te komen over producten en diensten. Omdat er zoveel informatie beschikbaar is, kunnen we echt goed geïnformeerde kopers worden. Toen we jonger waren, vonden we het niet erg om net zo vaak te horen wat we moesten kopen als nu. Tegenwoordig willen we geen advertenties; we willen goede content die ons iets leert. We zoeken ook naar dingen die gemakkelijk en snel te koop zijn. Alles wat dat in de weg staat, is een grote belemmering.
Marcus Sheridan komt hier in het spel. Hij heeft een heel nieuwe manier van marketing bedacht waarbij de klant centraal staat. Dit idee wordt “Ze vragen, jij antwoordt” genoemd. In plaats van alleen maar een product te pushen, probeert het de klant meer macht te geven door middel van educatie, transparantie en gebruiksgemak. Bedrijven die deze methode gebruiken, kunnen het respect van hun klanten verdienen en hopelijk ook hun bedrijf, zoals je in de komende kernideeën zult zien.
In dit artikel ontdek je:
- hoe een Amerikaans bedrijf de markt voor gebruikte auto’s veranderde;
- de vier belangrijkste dingen om aan te denken bij het online shoppen; en
- hoe de toekomst zal veranderen door videocontent.
#1 Bedrijven moeten de angsten van klanten wegnemen als ze met hen in contact willen komen.
Alle succesvolle bedrijven in de eenentwintigste eeuw hebben één ding gemeen: ze kennen hun klanten als geen ander. Ze weten ook dat technologie de manier waarop deze klanten handelen ingrijpend heeft veranderd.
De les is eenvoudig: mensen die vandaag zaken willen doen, moeten erachter komen waarom hun klanten zich gedragen zoals ze doen.
Het belangrijkste punt is dat bedrijven de angsten van klanten moeten wegnemen als ze met hen in contact willen komen.
In de 21e eeuw is het winkelgedrag van mensen sterk veranderd. Klanten kunnen via internet veel te weten komen over een product dat ze misschien willen kopen. Ze kunnen veel recensies lezen, bedrijfsinformatie bekijken en instructievideo’s bekijken. Hierdoor kunnen ze vanuit elke hoek over het product of de dienst nadenken voordat ze het kopen. Ze kennen de producten van een bedrijf lang voordat ze daar met iemand praten.
Er is een verrassend aantal dat laat zien hoeveel er is veranderd. Vóór ongeveer tien jaar geleden werd 20-40% van de aankoopbeslissingen genomen voordat een klant contact opnam met een bedrijf. Vandaag is dat aantal opgelopen tot 70 procent, wat een enorme sprong is.
Stel je voor dat je, zoals de auteur Marcus Sheridan deed, zwembaden probeert te verkopen. Voordat je je verkoopteam belt, hebben de meeste potentiële klanten al een goed idee of ze al dan niet een zwembad willen laten installeren. Ze zijn het al eens met het idee.
Het beste wat je dus kunt doen, is ervoor zorgen dat een klant geen zorgen of angsten meer heeft. Angst is immers de belangrijkste reden waarom mensen dingen kopen. Klanten zijn bang dat ze hun zuurverdiende geld kwijtraken als ze het verkeerde kopen of opgelicht worden. Wat als de vorm van dat zwembad niet past bij hun ruimte? Wat als het veel geld kost en dan begint te lekken? Wat als een zwembad onvoorziene onderhoudskosten heeft?
Dit zijn het soort vragen dat een bedrijf moet beantwoorden lang voordat een klant contact met hen opneemt, zelfs als dit in strijd lijkt te zijn met wat de meeste mensen weten over marketing. Bedrijven kunnen dit doen door meer gewicht te geven aan content die kopers vertelt en geruststelt voordat ze kopen. Onthoud dat klanten een enorme hoeveelheid informatie online kunnen krijgen, dus als een bedrijf iets lijkt te verbergen, zal dat klanten alleen maar meer zorgen maken. Dus de verkoop zal slechter beginnen te worden.
Daarom is de They Ask You Answer-filosofie gebaseerd op openheid. In de komende paar flitsen zullen we bekijken hoe bedrijven deze transparantie kunnen gebruiken om vertrouwen bij klanten op te bouwen en de verkoop in de loop van de tijd te verhogen.
#2 CarMax is een goed voorbeeld van het idee “zij vragen, je antwoordt”.
Stel je voor dat je een tweedehands autoverkoper bent. Op het terrein is het niet altijd gemakkelijk. Mensen denken dat je een wandelend stereotype bent – een oplichter die goedkope pakken draagt, haarvet gebruikt en besnorde – ook al draag je vrijetijdskleding, gebruik je geen haarproducten en heb je nog nooit in je leven gezichtshaar gehad. Bovendien ben je een eerlijk persoon.
Dus wat moet je doen? Hoe kun je je klanten op hun gemak stellen in een bedrijf dat bekend staat als stiekem? Welnu, de They Ask You Answer-filosofie vertelt bedrijven dat ze zich moeten concentreren op wat klanten willen, welke vragen ze hebben en welke twijfels ze hebben. En voor CarMax, een Amerikaans bedrijf dat gebruikte auto’s verkoopt, leidde het gebruik van deze methode tot behoorlijk goede resultaten.
Het belangrijkste punt is dat CarMax een goed voorbeeld is van de They Ask, You Answer-filosofie.
De mensen die de leiding hadden bij CarMax wisten dat de branche waar ze in zaten een slechte naam had. Maar in plaats van hun kop in het zand te steken, besloten ze er iets aan te doen. Ze waren op de hoogte van de situatie, maakten een lijst van de dingen waar mensen zich zorgen over maken bij het kopen van gebruikte auto’s, en behandelden vervolgens elke zorg één voor één.
Ten eerste rekenden ze af met afdingen, waar de meeste kopers niet van houden, en kwamen ze met ‘prijzen zonder afdingen’. Dit betekende dat de prijs op de website van CarMax de enige prijs was die niet kon worden gewijzigd.
Ten tweede heeft CarMax een vast tarief ingesteld voor verkoopcommissies. Dit betekende dat verkopers dezelfde commissie kregen, ongeacht hoe duur of goedkoop de auto die ze verkochten. Dit nam de reden weg voor verkopers om hun bonus boven de behoeften van hun klanten te stellen, en daarmee verdween het wantrouwen.
Ten derde bood CarMax een geld-terug-garantie van vijf dagen, iets nieuws op de markt voor gebruikte auto’s. Klanten hoefden zich geen zorgen meer te maken dat ze een kapotte auto verkocht kregen, want ze hadden nu een paar dagen de tijd om hun aankoop goed te bekijken.
De ideeën achter CarMax en They Ask You Answer waren een perfecte match, net als de manier waarop CarMax die ideeën gebruikte om zijn bedrijf te runnen. Carmax dacht na over alle zorgen die we hebben over gebruikte auto’s en deed er iets aan. Destijds lachten de rivalen erom en zeiden dat het niet zou werken.
Hoe zit het nu? CarMax verkoopt meer gebruikte auto’s dan enig ander bedrijf in de Verenigde Staten.
#3 Bij het maken van online content moeten bedrijven nadenken over vier belangrijke zaken.
Je computer geeft je problemen. Het scherm loopt vast, de toetsen werken niet goed en de schijf die opstart lijkt altijd vol te zijn. Deze laptop gaat niet lang meer mee.
Je hebt je onderzoek gedaan, net zoals de meeste mensen tegenwoordig doen. Na het bekijken van een paar websites en het lezen van recensies van verschillende producten, weet je precies wat je nodig hebt in een nieuwe machine en heb je een beslissing genomen.
Maar wacht even. Waarom hebben ze die keuze gemaakt? Of je je er nu van bewust was of niet, je werd beïnvloed door vier belangrijke dingen. Elk bedrijf dat je business wil, moet met deze dingen rekening houden.
Het belangrijkste punt is dat bedrijven moeten nadenken over vier belangrijke dingen wanneer ze online content maken.
Laten we eerlijk zijn: prijs is het eerste waar elke klant aan denkt. Als je op zoek was naar een nieuwe laptop, zou je er waarschijnlijk niet eens aan denken om te kopen van een website die geen duidelijke prijzen vermeldt, vooral als je gewoon op de knop “terug” zou kunnen klikken en ergens anders zou kunnen winkelen.
Dus prijs is het eerste waar bedrijven aan moeten denken. Het tweede waar je naar moet kijken is of ze eerlijk zijn over de voor- en nadelen van hun product. Als ze dat doen, bouwen ze vertrouwen op, wat het waardevolste is in het bedrijfsleven.
De auteur deed dit door een artikel te schrijven over de slechte dingen over zwembaden van glasvezel voor zijn bedrijf, River Pools and Spas. Mensen die geïnteresseerd waren in het kopen van een zwembad gingen naar die pagina, hoorden over de problemen met zwembaden van glasvezel en kochten er toen toch een. In feite bracht dat ene artikel alleen al meer dan $ 3 miljoen op. Kopers zagen dat het bedrijf niets te verbergen had en wilden hen zoveel mogelijk informatie geven.
Vergelijken kan ook nuttig zijn. Vergeet niet dat klanten het leuk vinden om te zien hoe verschillende producten zich tot elkaar verhouden. Het lijkt misschien contra-intuïtief, maar een bedrijf krijgt goodwill van potentiële klanten als het zijn product eerlijk kan vergelijken met dat van zijn concurrenten. Klanten zullen zien dat ze je kunnen vertrouwen als je dingen zegt als: “De waarheid is dat ons product misschien niet geschikt voor je is”.
Recensies zijn de laatste factor. Nogmaals, eerlijk zijn is belangrijk. Als de website van een bedrijf informatie geeft die klanten elders hadden kunnen vinden, geeft dit klanten een goed gevoel over het bedrijf.
In een ander artikel voor de website van zijn bedrijf gaf de auteur een eerlijke beoordeling van producten van concurrenten. Hij zei zelfs dat sommige beter waren dan andere. Door dit te doen, dreef hij veel mensen naar de website en realiseerde hij opnieuw veel verkopen van klanten die onder de indruk waren van hoe eerlijk en betrouwbaar zijn bedrijf was.
#4 Als het om luisteren gaat, zetten bedrijven vaak de verkeerde dingen bovenaan hun lijstje.
Herinner je je de videotheken nog? Ze waren de leider op het gebied van filmverhuur in de jaren tachtig en negentig. Toen begon het anders te worden. Mensen gingen niet meer naar videotheken en begonnen dvd’s per post te bestellen zodat ze die thuis konden bekijken. Eén bedrijf liep voorop door een gemakkelijke manier aan te bieden om dvd’s per post te huren. Dit was natuurlijk Netflix.
Videotheken bleven daarentegen zaken doen op de manier die voor hen goed werkte. De ketens gingen al snel failliet. De fatale fout van videotheken? Het luisterde niet meer naar wat klanten te zeggen hadden.
Het belangrijkste punt is dat bedrijven bij luisteren vaak de verkeerde dingen voorop stellen.
Aan wie besteden falende bedrijven de meeste aandacht? De concurrentie staat op nummer één. Mensen die niet goed werken voor het bedrijf zijn nummer twee. Ten slotte komen klanten als laatste.
Bedrijven die failliet gaan, maken zich het meest zorgen over hun concurrenten. Dit brengt het bedrijf in een richting die niets te maken heeft met het bedienen van klanten, maar alles met proberen te raden wat de concurrentie vervolgens gaat doen. In plaats van klantenservice en eerlijkheid voorop te stellen, verbergen deze bedrijven dingen waarvan ze denken dat ze hun concurrenten een voorsprong geven.
Deze bedrijven zijn ook gek op klanten die niet goed bij hun passen. De waarheid is dat sommige klanten nooit geschikt zullen zijn voor een bepaald product. Maar sommige bedrijven zullen het nog steeds aan hen proberen te verkopen. Dit betekent dat de bedrijven dingen over hun producten verbergen, zoals hoeveel ze kosten of welke problemen ze hebben. Uiteindelijk hebben deze bedrijven het te druk met ontevreden klanten en leads die niet werken.
Ten slotte besteden deze bedrijven niet veel aandacht aan klanten die bij hen blijven. Net als videotheken merken ze niet wanneer de behoeften en gewoonten van klanten veranderen. Wat zal er gebeuren? Klanten die vroeger loyaal waren, gaan ergens anders heen. Dan beginnen deze bedrijven te mislukken, en als ze net zoveel pech hebben als videotheken, gaan ze failliet.
Uiteindelijk moet een succesvol bedrijf alleen echt luisteren naar wat zijn klanten zeggen. Denk er eens over na: wie koopt de goederen en diensten die bedrijven nodig hebben om open te blijven? Wie betaalt de huur en de rekeningen? Het zijn niet de klanten die niet bij het bedrijf passen of concurrenten van het bedrijf, dat is zeker.
#5 Het leven van iedereen is gemakkelijker als klanten op de hoogte worden gehouden.
Als een bedrijf het vertrouwen van zijn klanten kan winnen, zal het nieuws zich verspreiden over hoe goed het is en hoe eerlijk het is. Dus in plaats van stiekeme, kortetermijn manieren om geld te verdienen, is het voor iedereen beter als bedrijven goede service en eerlijkheid tot hun topprioriteiten maken.
Een manier om dit te doen is ervoor te zorgen dat klanten gemakkelijk kunnen zien of het product of de dienst bij hen past.
Het belangrijkste punt is dat klanten laten weten wat er aan de hand is, het leven voor iedereen gemakkelijker maakt.
Dit is wat het bedrijf van de auteur, River Pools and Spas, deed. Het begon met het gebruik van een methode genaamd “opdrachtverkopen” (assignment selling) om erachter te komen wie er goed bij paste en wie niet.
Als onderdeel van de online content van River Pools and Spas maakt het bedrijf lange documenten en video’s waarin alle voor- en nadelen van zwembaden van glasvezel worden opgesomd. Content die eenvoudig, duidelijk en leerzaam is, beantwoordt elke vraag die je zou kunnen hebben over het installeren van een zwembad. Dit wordt ’toewijzingscontent’ (assignment content) genoemd.
River Pools and Spas vraagt nieuwe klanten die het verkoopteam willen ontmoeten om de informatieve content voor de vergadering te lezen en te bekijken. Zo kunnen nieuwe klanten ontdekken of een zwembad van glasvezel voor hen de juiste keuze is. Het betekent ook dat River Pools en Spas meteen kunnen zien wie er goed bij past en wie niet. Als een klant zegt geen tijd te hebben om de informatie te lezen, weigert het bedrijf beleefd om een afspraak te maken. Het bedrijf denkt dat als een klant echt duizenden dollars wil uitgeven, ze daar wel de tijd voor zal vinden.
Eén verhaal onderscheidt zich van de rest in River Pools and Spas. Op een avond, terwijl hij naar de statistieken van hun website keek, zag de auteur dat “Mr. G” 374 pagina’s met content had gelezen. 374 pagina’s! En hij had nog niet eens met de verkoopafdeling gesproken.
De volgende ochtend belde de auteur meneer G. Hij wist al alles wat er te weten viel over zwembaden, dus het was niet nodig hem op de officiële informatie te wijzen. De auteur reed dezelfde dag nog naar zijn huis. Meneer G, een dokter, wachtte op hem met een lijst van alle dingen die hij in zijn zwembad wilde hebben op een spreadsheet.
In slechts 45 minuten verkocht de auteur het zwembad, kreeg een aanbetaling van $ 5.000 en was op weg naar huis.
De website van River Pools and Spas bevatte veel nuttige informatie die het voor zowel de klant als het bedrijf gemakkelijk maakte om te zien of ze een goede match waren.
#6 De sleutel tot They Ask You Answer is onderwijs.
Als we een bepaald product of een bepaalde dienst willen vinden, zoals vitamines of dakbedekking, vragen we vaak aan Google: “Wat is het beste vitaminesupplement voor mij?” of “Wat doe je als er een gat in het dak zit?”
Sommige bedrijven hebben ingezien dat dit een kans is. Bedrijven beantwoorden vragen van klanten zelf in plaats van willekeurige internetgebruikers of bloggers dat te laten doen. Dit is goed voor het bedrijfsleven vanwege twee dingen. Ten eerste kunnen bedrijven hun eigen producten promoten. Ten tweede, en dit is misschien nog belangrijker, klanten houden van bedrijven die hen iets leren.
Het belangrijkste punt is dat onderwijs belangrijk is voor They Ask You Answer.
Health Catalyst, een analysebedrijf dat zorginstellingen helpt bij het vinden van verspilling in hun praktijken, heeft geweldig werk geleverd met het onderwijs.
Aangezien dat een vrij nieuw veld is, was er niet veel online informatie toen het bedrijf begon. Het kreeg helemaal geen informatie en er was zelfs geen enkele bron die het kon vertrouwen. Hoe lost het het probleem op? Die bron van vertrouwen worden.
Health Catalyst begon met het schrijven van overtuigende artikelen voor zorgbedrijven die verspilling moesten tegengaan in hun praktijken. Het begon al snel te verschijnen in alle top Google-zoekopdrachten voor vragen op dit gebied. Na een tijdje begon de verkoop van de diensten van Health Catalyst uit de educatieve artikelen te komen.
Maar Health Catalyst ging nog verder. Omdat er niet veel informatie was op het gebied van gezondheidszorganalyse, besloot het bedrijf gratis webinars en live branche-evenementen te organiseren. In plaats van deze evenementen te gebruiken om het bedrijf te promoten, koos het ervoor om zich te concentreren op de educatieve kant. In feite was de enige vermelding van Health Catalyst op de belangrijkste industrietop een klein logo met de tekst “powered by Health Catalyst.”
Omdat het oprecht leek te geven om het opleiden van zijn publiek in plaats van alleen reclame te maken voor zijn merk, kreeg Health Catalyst veel vertrouwen van degenen die deze evenementen bijwoonden. Uiteindelijk maakte Health Catalyst niet alleen naam voor zichzelf, maar werd het ook de opinieleider in zijn vakgebied.
#7 Video wordt een steeds belangrijker marketinginstrument.
Zoals de meesten van ons weten, is het maar al te gemakkelijk om urenlang naar video’s te kijken van slapende katten, kleren die worden opgevouwen of mensen die emmers ijskoud water over hun hoofd gieten. De hoeveelheid video-inhoud die we bekijken is enorm gestegen, of het nu op YouTube, nieuwssites of sociale media is.
We doen hetzelfde als we online winkelen. We zien dingen graag voordat we ze kopen, en er is geen betere manier om dat te doen dan een video te bekijken van iemand die het product gebruikt of de service uitlegt.
Het belangrijkste punt is dat video een steeds belangrijker marketinginstrument wordt.
Het Amerikaanse technologiebedrijf Cisco zegt dat tegen het jaar 2022 22% van al het internetverkeer van consumenten video zal zijn. Dit betekent dat bedrijven in de toekomst videocontent zullen moeten gebruiken als de belangrijkste manier waarop ze zichzelf op de markt brengen.
Dit komt omdat transparantie een van de belangrijkste dingen is die kopers willen in de eenentwintigste eeuw. Een bedrijf kan kopers laten zien hoe ze een product moeten gebruiken en de functies ervan in een video laten zien, net zoals unboxing-video’s of klantrecensies op YouTube dat doen.
Het is ook belangrijk voor bedrijven om hun eigen video’s te maken in plaats van een marketingteam in te huren om het voor hen te doen. Zo kan een bedrijf laten zien hoe het als organisatie werkt en zijn leidende principes op natuurlijke wijze laten terugkomen in al zijn werk. Individuele medewerkers kunnen in video’s verschijnen en rechtstreeks met potentiële kopers praten, waardoor het merk een gezicht krijgt. In feite zou het maken van video’s voor het personeel net zo natuurlijk moeten zijn als het schrijven van e-mails voor het bedrijf.
Het verkoopproces kan ook veel effectiever worden gemaakt door gebruik te maken van video. Klanten die meer weten over een product, kunnen meteen zien of het goed bij hen past of niet. Hierdoor krijgen ze meer vertrouwen in de aankopen die ze wel doen. Met dit in gedachten is video een geweldige manier om uit te leggen hoe een product werkt en om klanten gerust te stellen dat ze de juiste keuze hebben gemaakt.
Het kan een bedrijf ook helpen om veel kostbare tijd en moeite te besparen. Dezelfde paar vragen komen bijvoorbeeld terug in bijna 80% van de telefoontjes of e-mails van klanten. Slechts ongeveer 20 procent heeft vragen die anders of uniek zijn. Het kan behoorlijk saai worden voor de mensen die de telefoon of e-mails beantwoorden. Een duidelijke video die antwoord geeft op de meest voorkomende vragen versnelt het verkoopproces en bespaart het personeel tijd. Ze kunnen elders productiever zijn met de tijd en energie die ze hebben bespaard.
#8 Conversational marketing is een belangrijk onderdeel van hoe bedrijven het in de toekomst goed zullen doen.
Bedenk hoe je het vaakst met mensen praat. Als je net als de meeste mensen in de 21e eeuw bent, dan is dat niet via lange methoden zoals het schrijven van brieven of zelfs maar het verzenden van e-mails. In plaats daarvan verstuur je waarschijnlijk veel informatie via apps zoals WhatsApp of Facebook Messenger, dit zijn instant messaging-diensten.
Dit heeft ook gevolgen voor de manier waarop we met bedrijven praten. Bedrijven die niet begrijpen hoe deze veranderingen plaatsvinden, zullen het in de nabije toekomst moeilijk krijgen.
Het belangrijkste punt is dat conversatiemarketing belangrijk is voor bedrijven om het in de toekomst goed te doen.
De waarheid is dat we in realtime met bedrijven willen praten. We willen dat onze vragen, klachten en complimenten zo snel mogelijk worden beantwoord en in behandeling worden genomen. Hiervoor tweeten we naar bedrijven of praten we via online chat met de klantenservice.
Het gaat erom het de koper zo gemakkelijk mogelijk te maken, zoals antwoorden op vragen krijgen en het koopproces zo soepel mogelijk laten verlopen. Klanten hebben alle macht in het koopproces, dus bedrijven die het kopen gemakkelijker maken, zullen het goed doen.
Conversational marketing is de beste manier om dit voor elkaar te krijgen. Dit betekent dat je een website moet hebben die altijd up and running is. Of het nu een chatbot is of een echt persoon, het belangrijkste is dat kopers contact kunnen opnemen met het bedrijf en hun vragen meteen beantwoord krijgen, niet de volgende dag of zelfs later die middag.
De meeste bedrijven zullen hierdoor hun manier van zakendoen moeten veranderen. In plaats van perfecte e-mails te schrijven, moeten bedrijven bijvoorbeeld kunnen reageren op een manier die vergelijkbaar is met hoe we praten in instant messaging-apps.
Dat betekent snel en op een vriendelijkere manier. De meeste klanten geven er niet om of je e-mail perfect is geschreven. Wat ze willen, is een snelle reactie, zelfs als dat betekent dat je bericht afgebroken of een beetje te nonchalant is. Het belangrijkste is dat klanten het gevoel hebben dat ze worden gehoord en dat het een topprioriteit is om contact met hen op te nemen. Klanten zijn tenslotte wat het bedrijf zal maken of breken.
Samenvattend
Het belangrijkste punt:
De manier waarop mensen handelen verandert enorm. De meeste mensen kunnen meer leren over producten dan ooit tevoren en ze willen oplossingen die sneller en gebruiksvriendelijker zijn. Als reactie hierop moeten bedrijven een klantgerichte filosofie aannemen, genaamd “Zij vragen, je antwoordt”. Het is een manier van denken die er het meeste belang aan hecht kopers te informeren over hun aankoopbeslissingen, hun vertrouwen te winnen door eerlijk te zijn en elke interactie zo gemakkelijk en toegankelijk mogelijk te maken.
Advies:
Internet onthoudt, dus focus op kwaliteit in plaats van kwantiteit.
Als je als bedrijf probeert meer mensen je online content te laten lezen, houd er dan rekening mee dat een goede post mensen lang kan blijven informeren en motiveren. Goede content wordt keer op keer gelezen, terwijl berichten die het lezen niet waard zijn naar de bodem van de digitale stapel zinken of zelfs terugkomen om de auteur te achtervolgen. Dus ga langzaam en doe het goed.