Kopers Artikelen

Waarom is KVK-registratie verplicht op Gonius?

Gonius is een B2B-platform, dat wil zeggen dat alleen bedrijven (en geen particulieren) met elkaar zaken doen. Als je je aanmeldt op Gonius vragen we daarom om een KVK-nummer. Een KVK-nummer laat ons zien dat je officieel ingeschreven staat bij de Kamer van Koophandel in Nederland en dus handelt als bedrijf.  

Lees Meer
Escrow service begrijpen

Voor veilige betalingen en boekingen werkt Gonius samen met betalingsprovider Stripe die een Escrow service verzorgt.   Zo gaat een Escrow service in zijn werk: Wanneer een koper een boeking doet wordt dit bedrag door Stripe als derde partij vastgehouden op een Escrow-rekening totdat de koper de opdracht bevestigt als voltooid. Daarna zal – na een

Lees Meer
Bestanden uitwisselen

Om veiligheidsredenen deel je bestanden via vertrouwde bestand-deel services zoals WeTransfer. Gonius ondersteunt geen uploads van bestanden, het delen uiteraard wel via het Gonius-berichtensteem. Hieronder lees je hoe. Als alternatief kun je ook bijvoorbeeld Dropbox of Google Drive gebruiken. Tip: scan QR voor dit artikel op je mobiel. Bestanden versturen op Gonius Ga naar wetransfer.com. 

Lees Meer
Profielfoto wijzigen

Profielfoto’s zijn te zien op profiel-, aanbod- en overzichtspagina’s. Een scherpe authentieke foto geeft vertrouwen, toont professionaliteit en maakt de klik. Je profielfoto moet een duidelijke foto van je gezicht zijn, geen logo of avatar. Aangemeld met LinkedIn? Standaard zal dezelfde profielfoto getoond worden. Profielfoto aanpassen Je profielfoto moet jpg of png en vierkant zijn

Lees Meer
Boeking niet bevestigd

Het heeft hoge prioriteit om ervoor te zorgen dat boekingen snel (binnen 24 uur), door aanbieders bevestigd worden. Het kan ook consequenties hebben voor aanbieders.   Er kunnen natuurlijk altijd dingen tussen komen, zoals ziekte.  Wat te doen als een aanbieder een boeking niet bevestigd? Wanneer een aanbieder niet reageert, raden we aan om op de

Lees Meer
E-mail notificaties wijzigen

Via e-mailnotificaties word je op de hoogte gehouden van belangrijke informatie en communicatie met kopers en/of aanbieders op Gonius. Je kunt deze notificaties aanpassen naar je voorkeur. E-mail notificaties wijzigen Log in op je account. Klik op je profielfoto/’de cirkel’ (rechtsboven). Klik ‘Instellingen’ en dan ‘Notificaties’. Je ziet nu een overzicht van meldingen die je

Lees Meer
Transactie annuleren

Uitleg de situatie over wanneer je als koper een transactie wil annuleren (betwisten).  Kopers kunnen een betaalde boeking markeren als ‘betwist’ (als er een geschil is) nadat het transactieverzoek is goedgekeurd en voordat deze gemarkeerd is als ‘Uitgevoerd’.  De Betwist-functie is een manier voor de kopers om duidelijk aan aanbieders te communiceren dat ze niet

Lees Meer
Betalingsproces

Gonius werkt samen met internationaal erkende en vertrouwde betalingsprovider Stripe om het gehele betalingsproces veilig en vlekkeloos te laten verlopen.   Kopers en verkopers bescherming  Als koper betaal je het aanbod vooraf. Echter het bedrag zal nog niet uitgekeerd worden aan de verkoper. Het bedrag wordt ‘geparkeerd’ bij betalingsprovider Stripe via een zogenaamde Escrow service.  Op

Lees Meer
Communiceren met aanbieders vóór aankoop

Nadat je de aanbieding hebt gevonden die je nodig hebt, stuur je met de knop ‘Boeken’ een boekingsverzoek naar de aanbieder.   Als je eerst meer wilt weten over het aanbod, klik dan op de knop ‘Contact’ onder de profielfoto van de aanbieder om hem een direct bericht te sturen. Door ons eigen berichtensysteem te gebruiken,

Lees Meer
Aanmelden Gonius-account

Op Gonius kun je marketingdiensten kopen en aanbieden met een gratis account. Scan voor dit artikel op je mobiel. Aanmelden via LinkedIn Klik ‘Schrijf je in‘ (rechtsboven).   Kies ‘Schrijf je in met LinkedIn’.   Je bent direct ingelogd. Klik je profielfoto voor opties.   Voeg info@gonius.nl toe als contact in je maildienst zodat berichten

Lees Meer