Marketingblog

Vind de kennis die jouw marketing verandert.

100+ boek samenvattingen, 100+ marketingbegrippen, 1000+ FAQ's van en voor marketing managers.
Persoonlijke ontwikkeling
De High 5 Routine

Het is tijd om voor jezelf te juichen. The High 5 Habit (2021) maakt een sterke statement: door slechts één ding aan je ochtendroutine te veranderen, kun je oude, zelfbeperkende gewoonten doorbreken en je leven in een hogere versnelling zetten. Deze blauwdruk voor levenstransformatie maakt zelfverbetering eenvoudiger dan ooit. Het staat vol met persoonlijke verhalen en wetenschappelijk onderzoek. Onze samenvatting

Lees Meer →
Persoonlijke ontwikkeling
Kleine Routines

De kleine veranderingen die alles veranderen. Tiny Habits is een boek uit 2019 over de voordelen van niet meer aannemen dan je aankunt. Gedragsdeskundige BJ Fogg zegt dat je klein moet denken als je blijvende goede veranderingen wilt aanbrengen. Wil je fit worden? Begin met elke dag twee push-ups. Wil je meer aandacht besteden? Haal elke keer dat je je

Lees Meer →
Marketing
De verborgen psychologie van sociale netwerken

Hoe merken authentieke betrokkenheid creëren door te begrijpen wat ons motiveert. The Hidden Psychology of Social Networks (2020) vertelt hoe merken content kunnen maken die effectief en echt is door de basisprincipes van de menselijke psychologie te leren. Het doorgrondt onze online gewoonten door Freudiaanse psychoanalyse te gebruiken en laat merken zien hoe ze op een dieper niveau met mensen

Lees Meer →
Managen
Denk Simpel

Hoe slimme leiders complexiteit verslaan. Think Simple (2020) laat zien hoe bedrijven als Hyundai en Whole Foods succesvol zijn geweest door dingen simpel te houden. Hier laat Ken Segall, die vroeger bij Apple werkte, ons zien hoe om te gaan met complexiteit en te focussen op wat er echt toe doet in een winnende organisatie. Onze samenvatting van het boek

Lees Meer →
Branding
Fusion

Hoe de integratie van merk en cultuur de grootste bedrijven ter wereld aandrijft. Fusion (2018) vertelt bedrijven om merk en cultuur samen te brengen, die vaak als afzonderlijke onderdelen van een bedrijf worden gezien. Als deze twee gebieden worden gecombineerd, kunnen ze een bedrijf een nieuwe en krachtige drijfveer geven. Onze samenvatting van het boek Fusion van Denise Lee Yohn:

Lees Meer →
Ondernemen
Company of One

Waarom klein blijven het volgende grote ding is voor bedrijven. Company of One (2019) laat een andere manier zien om over zakelijk succes na te denken, een die indruist tegen het gebruikelijke opvattingen door minder waarde te hechten aan meer, klein in plaats van groot en nichewaarde in plaats van de massa kiezen. Naast het uitleggen van deze filosofie, geeft

Lees Meer →
Marketing
De wetenschap van Waarom

Menselijke motivatie ontcijferen en marketingstrategie transformeren. The Science of Why, gepubliceerd in 2015, is een slimme en soms verrassende kijk op waarom mensen kopen, een vraag die alleen de beste marketeers kunnen beantwoorden. Lees deze kernideeën om meer te weten te komen over de verschillende soorten mensen die dingen kopen, wat je zal helpen je eigen marketing effectiever te maken.

Lees Meer →
Marketing
ROI in Marketing

De Design Thinking-benadering om de waarde van marketing te meten, te bewijzen en te verbeteren. ROI in Marketing (2020) geeft je een plan voor het plannen en uitvoeren van effectieve marketingcampagnes die goed geld opleveren. Door gebruik te maken van de ideeën van design thinking – ontwerpdenken, laat ROI in Marketing zien hoe marketingcampagnes een keten van effecten kunnen hebben

Lees Meer →
Brand Design
Wat geweldige merken doen

De zeven merkopbouwende principes die de beste van de rest onderscheiden. In haar boek, What Great Brands Do, gebruikt Denise Lee Yohn haar meer dan 25 jaar ervaring met het bouwen van merken om uit te leggen hoe branding werkt. Je leert over de belangrijkste ideeën die merken als Nike, Apple en Starbucks zo bekend hebben gemaakt. Onze samenvatting van

Lees Meer →
Productiviteit
Twee geweldige uren

Op wetenschap gebaseerde strategieën om je beste tijd te benutten en je belangrijkste werk gedaan te krijgen. Met kantoortuinen, banen die vanuit huis kunnen worden gedaan en freelance werk in koffiecafeetjes, zit de moderne werkplek vol met manieren om afgeleid te worden. Het is tijd om je hersenen terug te krijgen met een beetje lifehacking. Het boek Two Awesome Hours

Lees Meer →