Marketingblog

Vind de kennis die jouw marketing verandert.

100+ boek samenvattingen, 100+ marketingbegrippen, 1000+ FAQ's van en voor marketing managers.
Content Marketing
Contentplan in één uur

De freelance gids voor een jaar aan blog ideeën en het creëren van content die verkoopt en aanslaat. Het One Hour Content Plan (2017) is een plan om blogposts te maken die interessant zijn, de aandacht van mensen trekken en geld verdienen. Het advies van Meera Kothand voor mensen die content willen maken, is gebaseerd op jarenlange praktijkervaring in online

Lees Meer →
Persoonlijke ontwikkeling
Wat de succesvolste mensen doen vóór het ontbijt

En twee andere korte handleidingen om meer te bereiken op het werk en thuis. Het boek What the Most Succesvolle People Do Before Breakfast is een gids voor de ochtend. Het geeft je een stappenplan waarmee je jouw ideale ochtendroutine ontwerpt en uitvoert. De tips komen uit de levens van hedendaagse hoogvliegers. Als je dat doet, kun je tijd vrijmaken

Lees Meer →
Marketing
UX voor Lean Startups

Sneller, slimmer user experience onderzoek en ontwerp. UX for Lean Startups laat zien hoe je producten en diensten op een nieuwe, kosteneffectieve manier kunt onderzoeken en ontwerpen. Het is gericht op start-ups en bedrijven die zich willen gedragen zoals zij, en laat zien dat je je klanten een uitstekende gebruikerservaring kunt bieden terwijl je je tijd- en gelduitgaven zo laag

Lees Meer →
Marketing
We zijn allemaal marketeers

Go-To-principes om je te helpen iets op de markt te brengen als een marketeer. We’re All Marketers (2019) geeft een goed overzicht van de strategieën en ideeën die de wereld van digitale marketing aansturen. Deze tips kunnen de manier veranderen waarop je over marketing denkt, of je nu een klein bedrijf of een groot bedrijf runt, of gewoon geïnteresseerd bent

Lees Meer →
Managen
UX-strategie

Hoe innovatieve digitale producten te bedenken die mensen willen. Dit boek laat je zien hoe je bedrijfsstrategie en user experience design kunt combineren. Deze kernideeën laten een duidelijke manier zien om een product- en bedrijfsstrategie te creëren, evenals een productervaring, die gebruikers zal boeien, een groot deel van de markt zal veroveren en je start-up tot een succes zal maken.

Lees Meer →
Marketing
Ontwerp van waardeproposities

Hoe je producten en diensten kunt creëren die klanten willen. Value Proposition Design (2014) is een complete gids voor het maken van producten en diensten die mensen willen kopen. Echte waarde komt voort uit jezelf verplaatsen in de schoenen van je klanten en erachter komen met wat voor soort dagelijkse taken en taken ze hulp nodig hebben. Maar het maken

Lees Meer →
Managen
Running Lean

Van een plan A naar een plan dat werkt. Running Lean geeft je een plan dat keer op keer werkt om je nieuwe product op de markt te krijgen. Het boek geeft je een stapsgewijze handleiding voor het bouwen van een bedrijfsmodel dat werkt en je tijd, geld en moeite bespaart. Dit doet het door een methode van slim testen

Lees Meer →
Brand Design
De Merkkloof

Hoe de afstand tussen bedrijfsstrategie en ontwerp te overbruggen. In The Brand Gap leer je hoe een sterk merk je bedrijf een voorsprong kan geven op de concurrentie. Wanneer je leert is hoe je de vijf brandingdisciplines die in dit boek worden beschreven kunt gebruiken en hoe je door de kloof tussen strategie en creativiteit te overbruggen een onweerstaanbaar merk

Lees Meer →
Branding
Alchemy

De duistere kunst en curieuze wetenschap van het creëren van magie in merken, zaken en het leven. Alchemy, dat in 2018 uitkwam, pleit voor onlogisch denken in een wereld die geobsedeerd is door logica. Rory Sutherland zegt dat de wereld te gecompliceerd is om door een enkele lens te worden gezien, op basis van zijn ervaring in de reclamewereld en

Lees Meer →
Branding
Het einde van Marketing

Je merk vermenselijken in het tijdperk van sociale media en AI. The End of Marketing (2020) is een gids voor hoe merken sociale media moeten gebruiken. In een tijd waarin traditionele marketing niet meer bestaat, moeten bedrijven manieren vinden om hun merken een menselijk gezicht te geven, de aandacht van gebruikers van sociale media te trekken en hun vertrouwen te

Lees Meer →